Schakelschool De Gaffel: Nieuwkomersonderwijs voor leerlingen van 6 tot 12 jaar.

Nieuwkomersonderwijs

Op 21 augustus 2023 start de Schakelschool De Gaffel weer. Heeft u kinderen tussen de 6 en 12 jaar die nog geen of een beetje Nederlands spreken? U kunt uw kind(eren) inschrijven voor de nieuwkomersklas. Met dit onderwijs leren de leerlingen uit de Nederlandse taal en maken zij kennis met de Nederlandse cultuur.

Leerlingen die het Nieuwkomersonderwijs met succes hebben gevolgd, gaan na ongeveer een jaar door naar een Nederlandse reguliere basisschool van hun keuze of middelbare school.

Aanbod en schooltijden

Op de Schakelschool de Gaffel krijgen de leerlingen les in de Nederlandse taal, rekenen, sport, kunst en cultuur. Schakelschool De Gaffel is een samenwerking tussen stichting BOOR en de RVKO.

Schooltijden

De leerlingen krijgen op maandag tot en met vrijdag les

van 8:30-14:00 uur. De inloop is vanaf 8:20 uur.

Scholen voor Nieuwkomersonderwijs

Rotterdam biedt het Nieuwkomersonderwijs voor nieuwkomersleerlingen in 2023 – 2024 aan op een centrale locatie.

Naast Schakelschool De Gaffel zijn er ook andere scholen die Nieuwkomersonderwijs bieden. Volg de link naar een overzicht van de schakelscholen bij u in de buurt: Net in Nederland en naar school | Rotterdam.nl

Vragen?

U kunt uw vraag per mail stellen via info@gaffelschool.nl

Sfeerimpressie